Blogist

Blogist
Mõnikord satiiriline varjatud poolhumoristlik üllitis, mõnikord südamelt paotatud emotsionaalne lugu, mõnikord luuletused ja kirjanduslik looming, mõnikord segumasinast läbi käinud pajatus, mida ilmestavad mitmed juhuslikult pillutud lausestruktuurid, mis on seatud tekstiks esitlemaks minu mõtteid, arvamusi ja läbielamisi. Ridade vahel on nii mõndagi peidus. Head lugemist!
Tekstide loata kopeerimine, muutmine, kasutamine keelatud (sh meediaväljaannetes)! Tekstide kasutamiseks pöörduda blogi autori poole (autori e-mail: hundikoer@gmail.com) või tutvuge hinnakirjaga lehel "Autoritasude leping".

teisipäev, 20. november 2018

Lucid dreams lugu esitajalt Juice WRLD

Esimest korda kuulsin seda raadiost juhuslikult, siis ei meeldinud. Aga hiljem natuke kõnetas ning siis veelgi hiljem vaatasin, et päris hea lugu. Tuvastasin loo ja nimeks oli lucid dreams.



Aga miks on selle loo nimi lucid dreams? See oli mu peamine küsimus järgnevatel põhjustel. Enne olin kuulanud seda rida, kus ta mainib lucid dreami ja ta minu meelest ei räägi sellest tegelikult, mis on päriselt lucid dreams. Mulle juba kohe alguses tundus, et see lucid dreams pole tal peamine murekoht laulus, aga tegelikult häiris mind hoopis see, et minu meelest ei kasuta ta väljendit sobivalt. Kas tal on see termin "lucid dreams" millegagi segamini läinud?

Aga mis on siis lucid dream? Eesti keeles on nimeks sellel kirgas unenägu. Kuigi tegelikult palju õigem termin oleks teadlik unenägemine. Sest tegelikult see uni ei pruugi olla just eriti kirgas. Pigem on asi selles teadliku unenägemise puhul, et sa unes saad aru, et tegemist on unenäoga. Eks sellest võin ma teinekord lähemalt rääkida.

See mees seal laulab, et tal on sellised teadlikud unenäod, kus ta ei saa lillegi liigutada. Noh, kui ta teab unes, et tegemist on unenäoga, siis on termin õige. Aga arvatavasti ta ei tea, sest muidu ta ju saaks liigutada. Sest lucid dreami üks point on see, et saad oma (une)elu teha selliseks nagu ise soovid. Liigutad või ei liiguta. Teed, mida tahad. Suhtled, kellega tahad. Ükskõik, ise valid stsenaariumi. See ongi lucid dreami erinevus muudest unenägudest, sealhulgas paralüüsist ning muudest väga selgetest unenägudest.

Uni, kus liigutada ei saa, on nimega uneparalüüs. See on hetk, kui aju paneb jäsemed paralüüsi alla, et inimene läbi une endale viga ei teeks. Mõnikord inimene üleni ei maga ja siis tunneb paralüüsi. See on suht tore, sest annab eelise minna lucid dreami ja valida endale stsenaarium.
Seega, ehk räägib see mees ikkagi uneparalüüsist, mitte teadlikust unenägemisest? Ma ei kujuta ettegi, et lucid dream oleks hirmus, sest kuidas saab olla hirmus, kui sa teed kõik nii nagu süda lustib. Aga selle eest uneparalüüs on paljude meelest suht hirmus.

Tegelikult see laul räägib minu meelest situatsioonist, et seda meest naine pettis. Suhete koha pealt on seal jälle minu jaoks imelikud kohad. Näiteks see, kus ta ütleb, et ta arvas, et see naine on õige, kuid siis hiljem teeb seda naist maha, nimetades teda feigiks. Mulle on jäänud mulje, et kuna ta kasutab sõna plastic, siis mõtleb ta iluoperatsioone. Aga kui talle ei meeldi selle naise valikud modifitseerida iluoperatsioonide abil oma välimust, siis miks ta üldse arvas, et see naine on see õige? Võib-olla on see naise feigiks nimetamine pigem selline mehepoolne lapsik solvumine, et otsitakse igasuguseid sõnu teise solvamiseks. Kahtlen, et suhtes olles see mees neid iluprotseduure taunis.
See, et tegemist on solvunud mehega, ütleb ka see rida, kus see laulja ütleb, et ta tahab naisele haiget teha. Minu meelest see rida ütleb kõik. Ta on jumala haavunud ja selle asemel, et enda sees midagi parandada, elab ta oma haavumist väljapoole.

Kuid biidi ning muusika kohta pole midagi halba öelda. Mõnus kuulata, kuigi üldiselt ma ei kuula räppi. Hääl on mehel ka kuulatav, nii et kõrval pole valus. Eks mõtteid laulust tuleb igasuguseid, aga need siin on peamised mõtisklused, mis tekivad, kui raadio seda lugu mängida kavatseb.

Mis te sellest laulust arvate? Ja kas soovite postitust teadliku unenägemise kohta?



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar