Blogist

Blogist
Mõnikord satiiriline varjatud poolhumoristlik üllitis, mõnikord südamelt paotatud emotsionaalne lugu, mõnikord luuletused ja kirjanduslik looming, mõnikord segumasinast läbi käinud pajatus, mida ilmestavad mitmed juhuslikult pillutud lausestruktuurid, mis on seatud tekstiks esitlemaks minu mõtteid, arvamusi ja läbielamisi. Ridade vahel on nii mõndagi peidus. Head lugemist!
Tekstide loata kopeerimine, muutmine, kasutamine keelatud (sh meediaväljaannetes)! Tekstide kasutamiseks pöörduda blogi autori poole (autori e-mail: hundikoer@gmail.com) või tutvuge hinnakirjaga lehel "Autoritasude leping".

neljapäev, 25. november 2021

Mida ma just teada sain?!

 Tavaliselt ei postita ma tuju ajel, vaid mõtlen miljon korda läbi ja siis jääbki postitamata, aga nüüd ma ei saa, sest tunnen end ise ka halvasti.

Märkasin, et Mallukal oli postitus kirjast Justinile. Hakkasin lugema ning esialgu ei saanud aru, mis Justinist ta räägib. Inimestel on ju palju erinevaid tuttavaid ja värki. Kahtlustasin küll, kas see on see Triinu Liisi abikaasa, aga ei suutnud veel hoomata, sest tekst oli selline, et mees on vägivaldne olnud.

Ning järgmine hetk siis nägin, et Kroonikas on artikkel, et see info vastabki tõele. Ausalt öeldes on teema avalikuks tulekust praegu liiga vähe aega möödas, et ma saaks kindel olla, mis on tõde ja mis mitte, aga sellised süüdistused ei tule lambist. Ning vaatasin enda peale kui pime ma olen olnud.

Mina loomulikult toetasin Triinu Liisi ja Justini suhet, aga mida hekki... Miks?! Ja kuidas ma aru ei saanud? Või noh, tegelikult midagi ma märkasin, aga kohe seletan ära, kuidas mul tekkis kognitiivne dissonants ning ütlesin endale, et kõik on korras.

Ausalt öeldes ei tea ma siiani, mis seal täpsemalt toimub, aga Kroonika artikkel räägib väga kohutavaid asju. Esiteks olen ma ise väga tänulik, et toksilistest suhetest olen suutnud enne pääseda kui sääraselt hulluks läinud on. Jaa, mul on olnud ka vägivalda ja olen hirmust värisenud. Nt mees on prostituute pannud, aga minu jaoks on siis olnudki nägemist (jah, see nägemist ei tule kohe täitsa, aga nii hulluks pole läinud nagu nende puhul Kroonika väidab). Vot seepärast olen ma ka VÄGA VIHANE ühiskonnas levinud haige lause peale, et "ainult litsakal naisel on palju partnerid olnud, normaalsel naisel üle x arvu pole olnud". No EI! Viimane probleem meest maha jättes on seksuaalpartnerite arvu suurenemine - kui mees on sitt, lihtsalt MINE JOOKSE! Aga eks see haige lause levibki toetamaks halbu suhteid, et naine ainult kannatagu, sest muidu oled ju lits ja ega keegi sind ei taha ega üksikemasid ei taha ja blabla.

Mis punaseid lippe märkasin ma Triinu Liisi ja Justini suhtes? Nii, kohe pean ütlema, et ma reaalselt ei käi iga päev Instagramis ning kindlasti väga paljusid asju ma ei näinud. Ma ei teadnud, mida nad panevad storydesse; polnud teadlik kui laivid aset leidsid, neid ei juhtunud ma nägema. Ma peamiselt nägin nende postitatud pilte ning pildiallkirju ning mõnikord storysid.

Kuna ka teised inimesed postitasid neist, siis mingi aeg panin ma tähele, et oli probleem kasside äraandmine. Ma algul ei saanud üldse aru, mis seal aset leidis ning sõna ma sel põhjusel ka ei võtnud, et ma reaalselt ei tea, kes mida millal rääkis ning teiseks mul oli täpselt samal ajal mure oma kassi kadumisega. Fakt on aga see, et enne iga looma võtmist tuleb 100x kõik läbi mõelda ning on teatud lemmikloomad, mida pole nii lihtne ära anda ehk siis polegi ära andmiseks mõeldud, vaid on pereliikmed. Põllumajandusloomad jah, nagu hobused, lehmad jms on küll sellised, keda ostad ja müüd, aga iga liik on erinev ning kass kiindub megalt oma omanikku ning ma reaalselt ei suuda mõelda kassi ära andmisele ilma valu tundmata, seega olen ma kallutatud. Seepärast ma ka sõna ei võtnud, et ma ei tea, miks nad pidid nii kohutavalt raske otsuse langetama. Nägin nende kasside pilti ja hakkasin peaaegu nutma. Aga nägin seda, kuidas Triinu Liisi maha tehti avalikkuse poolt ning sellega ma ei nõustunud. Triinu Liisi kasside äraandmine siiralt kahvatus näiteks kasside tulistamise kõrval, milles tekkis minu kassi puhul kahtlus. Ma ei saanud aru, miks inimesed võtsid Triinu Liisi kallal, kui meie seas on konkreetseid loomatulistajaid - võtke nende kallal noh, palun!

Ning too hetk oligi esimene red flag - mulle tundus, et Triinu Liis on sunnitud teatud juttu rääkima, nagu ta peaks varjama kasside saatust või midagi. Seepärast mulle ei meeldinud ka see, et tema kallal võeti, sest mulle tundus ta ise ohver olevat - et ta ei tahtnud loomi ära anda, võib-olla teda sunniti. Aga kes muu oleks teda mõjutanud loomi ära andma kui mitte tema abikaasa? Äkki siis tema abikaasa ei sallinud kasse ja mõjutas Triinu Liisi neist lahti saama? Kui mu kaaslane minu loomi ei kannataks, siis kas ta üldse oleks mu kaaslane? Arvatavasti mitte. Ja see saaga oli minu jaoks red flag Justini kohta.

 Aga sel hetkel tekkis mul kognitiivne dissonants - ma tahtsin uskuda, et Triinu Liis on teinud enda pere jaoks parima valiku abikaasa näol. Ma tahtsin uskuda, et teda pole mõjutatud ja ma ei tahtnud Justinist halba mõelda. Nii et dissonantsi vähendamiseks sisendasin endale, et Justin ikkagi on hea Triinuga. Teadsin, et ma ei tea asjast midagi ja lootsin edasi, et kõik on hästi.

Järgmine asi, mida märkasin, oli see, et Triinu Liis postitas storys, et meedia on valeinfot levitanud nagu läheksid nad Justiniga lahku. Lisas ta, et tegelikkuses on kõik korras ja nad on koos. Tol hetkel olin ma avastanud, et meedia suudabki valetada inimestel suud ja silmad täis nii et ma uskusin täiesti Triinu Liisi. Ma tean ju, kuidas uudised tekivad (lampi) ning kui lihtne on meedial oma juttu kallutada ning kui raske neile vastu võidelda ning kuidas nad ei räägi seda, mida vaja. Arvasin, et Triinu Liisil midagi sarnast - meedia klopsis kuskilt ridade vahelt loetuna midagi kokku ja saabki valmis ebatõe. 

Viimase juhtumi puhul, kui mul poleks aga endal olnud selja taga kurba kogemust meediaga, oleksin ma ka mõelnud, et kust selline info tulla võib küll, ju seal midagi rikkis ole. Aga jah, mõlemal korral leidus mul ise midagi säärast elus aset, nii et seetõttu olingi kallutatud, oskamata näha halba suhet. Ning just pärast seda lisas Triinu ka pildi, kus kinnitas, et kõik on hästi ja ma uskusin.

Mul oli endal kogemusi, mis mõjutasid mind olukorda teatud nurga tagant nägema.

Lisaks lähtusin ma endast - ma tean, et väga raske on vägivaldsest manipulatiivsest suhtest väljuda, ometi olin ise seda teinud korduvalt. Sain mina hakkama, siis uskusin alateadlikult, et ka Triinu saab, nii et ju tal on suhe tõesti hea, kui nii väidab. Ma ei kahtle inimese sõnades, aga ilmselgelt oli ta mõju all, kui näitas väljapoole, et kõik on hästi.

Lisaks olen ma elu jooksul mitu inimest välja aidanud vägivaldsest suhtest ning pealt näinud kui sügaval augus ohver on. Kui kallutatud ja valeks on muudetud tema maailm ning kui võimatu on ohvrile selgeks teha, et kuule - sa kaotad ennast, kui sa ei lahku. Kuna Triinuga ma igapäevaselt ei suhtle, ei teadnud ka näha nende tülisid, millest oleksin saanud vastava arvamuse kujundada. Seepärast jälle sisendasin endale, et kõik on hästi.

Lisaks nägin ma ka läbi sotsiaalmeedia, et Triinu võis kõigiga suhelda. Näiteks minu mees sai pahaseks juba nii väikese asja peale kui rääkisin talle, et tahtsin geimehega tüdrkute õhtu teha, aga Triinu võis tantsida teise mehe vastas, sest seda ta tegi sotsiaalmeedias. Vägivaldses suhtes keelab manipulaator vaikselt oma kaaslasel kõigiga suhtlemise ära. Ka seepärast ma ei uskunud halba, et Triinu märkis pidevalt oma sõpru ära.

Ka suhte (saboteerimise) osas elasin sama läbi Triinuga: inimesed rääkisid halba minu mehest, aga ma ei uskunud seda ja meil on hästi. Inimesed tahtsid meid lahku ajada, aga sellel polnud mõtet. Arvasin, et ju on Triinul sama: inimesed räägivad ka halba tema mehest, kui kõik on ju hästi. 

Mul on kahju, et uskusin head suhtest, kuigi oleksin võinud näha tegelikkust. Äkki oleksin võinud külla minna ja aidata? Võib-olla oli asi ka selles, et ka mul on norm suhe ja tahtsin näha, et ka Triinul on? Igatahes, nagu näha, selle suhte nägemist mõjutas minu reaalsus.

Selle loo puhul miks ma ei kahtle olukorra reaalsuses, on see, et Kroonika artikli avaldanu on Triinu Liisi sõber.

Vägivaldsest suhtest - ohver manipuleeritakse sõltuvussuhtesse. Kui olin ise mürgises suhtes, siis väga vaikselt eemaldati kõik mu sõbrad. Mulle sisendati, et olen ebameeldiv litsakas kole narts, kes peaks õnnelik olema, et temasugune austusväärne mees üldse minusugust tahab. Kui julgesin kirjutada kellegagi, siis arvustati iga mu kirja. Olevat ma liiga palju hüüumärke pannud, mis on litsakas ning jätan halva mulje endast. Kui käisin kursapeol, olevat ma liiga palju tere öelnud inimestele ning inimesed naersid minu üle. Et tema tunneb inimesi väga hästi ja teab, et minu üle naerdakse. Kui sülitasin nätsu suust välja otse prügikasti, siis tema sõber kommenteeris "haha, nii naiselik" just selle mõttega, et mind maha teha, kuna see oli väga häbiväärne ja mitmed inimesed ei vaata seepärast minu peale enam hästi. Kui ma pudelit käes viskan, siis kuna ma seda kohe üldse hästi teha ei oska, siis inimesed arvavadki minust halvasti. Kuna mul on enne suhteid olnud, siis olen litsakas ning pärast teda mind enam mitte ükski mees ei tahaks, sest litse ei taha keegi. Ja minu sõbranna räägib mind taga - ta tunneb inimesi väga hästi ja teab seda. Noh, see kõik läks liiale ja jätsin ta maha enne kui peksa sain, aga ma tean, et oleksin saanud tappa ka, kui oleksin jäänud kauemaks kui need napid 9 kuud.

Või suhe, kus manipulatsioon ei toimunud niivõrd sõnadega, kui solvumiste ning karistavate käitumistega. Kus ma olen tema sõnul nii ääretult loll ja ähvardused, et ta jätab mu ka maha, kui teen seda teist või kolmandat. Pidevad solvumised, kui julgesin sõpradega suhelda või õnnelik olla. Pahaseks saamised, kui tegin midagi mida ei tohtinud.

Igatahes, tahan öelda, et väga raske on vägivaldsest suhtest väljuda, see ei ole üldse lihtne, ning palun olge inimeste vastu head, sest te ei tea tema läbielamisi!






















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar