Blogist

Blogist
Mõnikord satiiriline varjatud poolhumoristlik üllitis, mõnikord südamelt paotatud emotsionaalne lugu, mõnikord luuletused ja kirjanduslik looming, mõnikord segumasinast läbi käinud pajatus, mida ilmestavad mitmed juhuslikult pillutud lausestruktuurid, mis on seatud tekstiks esitlemaks minu mõtteid, arvamusi ja läbielamisi. Ridade vahel on nii mõndagi peidus. Head lugemist!
Tekstide loata kopeerimine, muutmine, kasutamine keelatud (sh meediaväljaannetes)! Tekstide kasutamiseks pöörduda blogi autori poole (autori e-mail: hundikoer@gmail.com) või tutvuge hinnakirjaga lehel "Autoritasude leping".

neljapäev, 8. oktoober 2015

Prohvetlik uni

Mul tuli pisike kirjutamisisu ja ma kirjutan nüüd ühest meeldivast asjast, mida kõik saavad elus kogeda. No esiteks magatakse ikka palju. Kass magab jah rohkem kui inimene, aga 8 tundi on ka aeg (ma magan mingi 9). Mõni ei näe unenägusid siis üldse. Tegelt see tähendab, et ta midagi ei mäleta, mida ta aju talle unes kokku vorpis. Aga kui mäletaks, vot, see on lahe.



Ma oskan eristada unenägusid, mida on mu aju mulle kokku teinud ja mis tuleviku ettekuulutavad?!!(uskumatu)?!? Mul on vahel komme kirjutada oma unenägusid üles ja seetõttu olen ma näinud, millised neist on täitunud. Täituvaid unenägusid on ka erinevaid. Üks on see deja vu moodi uni, kus kui juhtub see asi reaalses elus, tekib tunne, et nägid seda kas unes või on see mingi muu asi, ehk siis see deja vu. Teine on see, kus unes antakse teatud detaile ja asju, mida läbi elatakse ja siis see juhtub.

Seda teist tüüpi prohvetlikku und on raske tõestada, kui pole unenägusid üles kirjutanud.
Üks mu uni läks täide nii, et selle täitumisest sain ma alles siis aru, kui ma juhuslikult sirvisin oma ühte unenäopäevikut ja järsku taipasin, et üks uni on andud mulle palju detaile ja lisaks ühe loo, mis varsti juhtuvad (ja juhtusid), aga ma neid teada kuidagi varem ei oleks saanud. Muidugi mõtlesin, et ju see võib juhus ka olla. Näiteks andis unenägu ühe inimese nime algustähe (big deal onju), kuid kõike muud ka, mida ma praegu väga kirjeldada ei tahaks igaks juhuks.

Ja just hiljuti, kui ma olin geenivaramu sügisseminaril hotellis, siis nägin unenägu, kus oli kolm olulist asja. Uni oli nii cool, et kirjutasin selle üles (kusjuures isegi märkisin juurde telefoni äpis, et see on prohvetlik uni). Ja esimene sündmus, mis unes oli, juhtus kohe varsti peale ärkamist?! Eriti, et mu emotsioonid olid ka sarnased, mis uneski. Unes mingid lapsed käperdasid maas ringi, nende vanemad istusid lähedal ja lubasid neil põrandal ringi roomata ja ma oleks selle pärast neile peaaegu peale astunud ja vanemad ajasid mind närvi, et seal, kus on teised inimesed ka, kes ringi kõnnivad, siis vedelevad nende lapsed keset teed ees. Ilmselgelt, kui ma ärkasin, olid sellised vanemad söögisaalis ja sellised lapsed vedelesid maas ja reaalselt olekski mu sealne toanaaber (sõbranna) ühele lapsele otsa astunud, täpselt nagu mina unes. Ja tuli ütles ka mulle, et appi ma oleks lapsele peaaegu otsa astunud. No siis ma mõtlesin, et ahh, väike juhus.

Aga unes oli veel kaks asja, mis täitusid, siis ma mõtlesin küll, et nojah, midagi siin maailmas ikka on, mida inimene ei taipa. Neid ma praegu ei kirjelda, või noh, ühte kirjeldan. Nägin väikest poolkiilakat koera (päris elus) ja mõtlesin wtf ja siis mõtlesin: oi, koer ju, tegelt nummi. Unes sama, ainult kutsikatega.

Varem ma olen oma blogis lucid dreamist ehk nüüdse eestikeelse tõlkega kirkast unenäost ka pajatanud. Neid on mul ka sageli. Lühidalt võin öelda, et mu lemmikasi, kui ma saan aru, et ma und näen, on lennata. Viimati lendasin vist Tartus. Lennata unes on täiega lahe lihtsalt. Mulle meeldib siis aknast välja ja seinast ja laest läbi ka lennata. Aaa, ja mul on nüüd unes uus trikk - ma võtan teised inimesed endaga koos lendama, nad peavad must kinni hoidma siis. Nii et, kui tahate lennata, tulge minu unenäkku, teen teile sõitu.

Tihti kui mul lucid dream tuleb, siis tahan neid trikke teha, et unes kohta muuta või und veel selgemaks või midagi, siis vahel mõtlen, et oehh, miks ma ei võinud reaalses elus välja mõelda, mida seekord unes teha võiks, sest praegu pole üldse mõtteid. Ja siis lasen juhusel jälle midagi unes näidata, kui enda mõtteid pole. Noh, lendama hakkan ka, aga juhus ka korraga.

Ja minu mitteprohvetlikud tavalised unenäod on aju segu suvalistest päevasündmustest. Tihti unenägusid uuesti meenutades saab aru, milline sündmus käivitas missuguse situatsiooni unenäos. Tavaliselt on need asjad unenäos segamini nagu pudru ja kapsad. Noh, näiteks päriselus sööd kapsast ja sõidad hobusega ja siis unes sõidab kapsas hobusega.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar