Blogist

Blogist
Mõnikord satiiriline varjatud poolhumoristlik üllitis, mõnikord südamelt paotatud emotsionaalne lugu, mõnikord luuletused ja kirjanduslik looming, mõnikord segumasinast läbi käinud pajatus, mida ilmestavad mitmed juhuslikult pillutud lausestruktuurid, mis on seatud tekstiks esitlemaks minu mõtteid, arvamusi ja läbielamisi. Ridade vahel on nii mõndagi peidus. Head lugemist!
Tekstide loata kopeerimine, muutmine, kasutamine keelatud (sh meediaväljaannetes)! Tekstide kasutamiseks pöörduda blogi autori poole (autori e-mail: hundikoer@gmail.com) või tutvuge hinnakirjaga lehel "Autoritasude leping".

reede, 12. august 2016

Teine on kohe loll, sest kuulab seda...

Käisin Weekend festivalil ja hakkasin mõtlema peale seda mõnele teemale.

Nägin uudist, kuidas üks külastaja rääkis, et tema kallis VIP pilet oli halb ost, sest teenindus festivalil oli täiesti puudulik ning raha läks põhimõtteliselt raisku. Minu meelest üsna kurb lugeda sellist kogemust, et usaldad korraldajaid ning soovid mõnusat meeldejäävat üritust, aga juhtub hoopis kehvasti ja peab mingites järjekordades passima jne, mis iganes seal oli.



Aga siis nägin, kuidas feissis inimesed kommenteerisid selle alla sääraseid asju nagu: "lollidelt peabki raha ära võtma... miks ta ei läinud selle raha eest soojamaareisile.... kes üldse kuulab sellist sitta muusikat... jne". Ja siis ma mõtlesin küll, et püha taevas, kas inimesed on tõepoolest nii rumalad, et nad ei saa aru elementaarsest tõsiasjast, et iga inimene on erinev! Kui MINA tahan, siis kulutan ma kasvõi 2000 € mingi elektroonilise muusika tantsufestivali VIP piletile, ööbimiskohale, bensiinile jne, mis toimub mu kodumaal. MIKS peaksin ma hoopis kulutama sama hunniku raha mingile Türgireisile, kui mulle see äkki üldse ei meeldigi? Miks peaks ma sama raha kulutama näiteks mullivanni aeda panekuks? Miks peaksin ma sama raha kulutama hoopis äkki suvalisele muule festivalile? Vot, kui mina ise tahan ja mind teeb õnnelikuks osta VIP pilet kuskile "osside" üritusele, siis nii ma ka teen. Ja ootan vastu ka korraliku teenust, mida mulle lubati. No, mina sinna seda piletit muidugi ei ostnud, aga see selleks, ma lihtsalt tõin näited.

Okei, see ei ole tegelikult ainus teema. Las see elektrooniline muusika olla, kes tahab, kuulab, kes ei taha, läheb kuulab Türgis kohalikku muusikat. Mul ükskõik. Asi on selles, et ühtki inimest ei saa selle alusel lolliks sõimata, et ta oma valikud langetas. Mina näiteks eelistaks iga kell Weekend festivali VIP piletit koos ööbimiskohaga mõnes Pärnu mõnusas spaas jubedale õudusvärinaid tekitavale soojamaareisile. See olen lihtsalt mina, see ei tee mind kellekski, kelle kohta oleks vaja halvasti öelda. Kui keegi teine eelistab oma raha kulutada ekstreemsele päikse käes kõrbevale soojamaareisile, siis palun väga ja loodan, et sul on seal tore (siiralt)!

Järgmine asi, mis on ka seotud muusikaga, mida ma olen kuulnud, on see, et mõni inimene ütleb hullult uhkusenoodiga hääles "MINA küll mingit jubedat guetta/tiesto/mõni muu meeles olev artistinimi, mida olen salaja kuulanud-paska ei kuula, ma kuulan ikka HEAD muusikat". Mis iganes see hea muusika tema jaoks siis on. Enamasti nende väidete esitajate jaoks hea muusika on siis eelmise sajandi rokk või miskit, aga palun väga, kuulaku siis seda. Aga kuidas too inimene saab absoluutset tõde teada, mis on HEA muusika? Asi on selles, et neid inimesi, kes ei kuula temaga sama muusikat, ei pea põlgusega vaatama ega sildistama. Enne kui keegi saab öelda midagi halvasti mu väljendite kohta, siis teismelisena oli mul periood, kus kuulasin ka eelmise sajandi rokki ja selle sajandi rokki ja mitte-elektroonilist jne. Siiamaani pean seda muusikat heaks, mulle meeldivad need meloodiad, aga see ei tähenda, et ma peaks põlgusega vaatama kedagi, kes kuulab elektroonilist muusikat. Tean seda öelda, sest ma ise olin ka ükskord inimene, kes nimetas hardstyle muusikat lollide muusikaks (ka oma rokiperioodil), aga elu tegi mulle väga hea õppetunni. See mu noorepõlveväide, mis põhines kogemuste ja teadmiste puudumisele, ei oma alust.

Nüüd hakkan ma veidi endale vastu rääkima, sest mulle eriti üldse ei istu hingetu peavoolumuusika, mida tehakse raha saamiseks. Nt see Pitbull ja need teised. Aga samas, kui ma raadiot kuulan ja mõni neist peavoolulauludest mulle meeldima hakkab, siis las meeldib.

Iga artist tegelikult vast tahab olla peavoolus :D Ma olen unistanud, et need artistid, keda ma kuulan, saavad veidi kuulsamaks, sest siis saavad teised inimesed ka head muusikat kuulda.

Kuulake nt Koveni poolt kellegi bootlegi, mis minu meelest on meeletult hea. Koven on ju saanud vähe rohkem kuulsamaks, eksju.



Aa, ja meie enda Kerli on ka seotud elektroonilise muusikaga koos Seven Lionsiga, selline dubstepi moodi siis. Kas teadsite? :) Hea muusika on vahel nii ära peidetud või avastamata.



Või teate sellist suurepärast artisti nagu Lana Del Rey? Ta vist viimasel ajal juba tuntum. Ma panen ühe tema hullult hea loo siia, kuigi tal on neid hullult häid lugusid vääääga palju. (mitte-elektrooniline)



Üks megahea elektrooniline lugu tuleb mul veel siia panna! Seda seetõttu siis, et laul on pööratud pahupidi (reversed). Ehk siis ka selline vähe sügavam lugu, mis peidab endas nii mõndagi. See vist mu lemmik dubstep-stiil. Sry, ma stiilide määramisel kehva.



No nii et kui nüüd neid elektroonilisi lugusid kuulata, siis minu meelest meenutavad need ka klassikalist muusikat. Sügav, paneb mõtlema, nauditav, tekitab emotsioone... on ju sarnasused olemas. Eks muusikaeelistused ole aju ja intelligentsiga mingil määral seoses, aga kuidas... seda uuritakse.

Miks ma need lood siia tõin, siis selle mõttega, et ma ise austan artistide pingutust või siis mittepingutust kirjutada sügav lugu, mis sisaldaks sõnumit, hinge või miskit taolist. Ma hindan seda kõrgelt.

Siia jäi väga palju mu lugusid toomata ja ma põhimõtteliselt ei rääkinud midagi enda maitsest, vaid tahtsin juhtida tähelepanu inimeste erinevatele maitsetele.

Okei, aga minu suur probleem on selles, et kust ma leian head muusikat? Ma ei viitsi kogu YouTube läbi kuulata ja ma olen nii kärsitu ka. Siis ka see, et lugu ei hakka mulle esimese korraga meeldima. Vahel on läinud õnneks ja olen raadiost midagi mõnusat teada saanud, aga enamikku mu favoriitidest raadios ei mängita ikkagi. Kust te saate oma lemmikut muusikat teada ja kuidas?!?!?! Ükskord sain ma hea laulu teada nii, et mu arvuti lülitas ennast öösel sisse ja siis mingi YouTube suvakas pleilist hakkas mängima. Selles mõttes, et ma ei saa terve elu vist headele juhustele lootma jääda ju...

Issand, ma pean nüüd selle postituse lõpetama, muidu tuleks megapikk postitus mu lemmiklugudest! Ma teen selle postituse ka vb kunagi, kui meelest ei lähe. Hääd kuulamist!!!




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar