Blogist

Blogist
Mõnikord satiiriline varjatud poolhumoristlik üllitis, mõnikord südamelt paotatud emotsionaalne lugu, mõnikord luuletused ja kirjanduslik looming, mõnikord segumasinast läbi käinud pajatus, mida ilmestavad mitmed juhuslikult pillutud lausestruktuurid, mis on seatud tekstiks esitlemaks minu mõtteid, arvamusi ja läbielamisi. Ridade vahel on nii mõndagi peidus. Head lugemist!
Tekstide loata kopeerimine, muutmine, kasutamine keelatud (sh meediaväljaannetes)! Tekstide kasutamiseks pöörduda blogi autori poole (autori e-mail: hundikoer@gmail.com) või tutvuge hinnakirjaga lehel "Autoritasude leping".

neljapäev, 7. juuli 2016

Gold digger pranks ehk kuidas saada naisi hoopis ilma rahata

Kindlasti on paljud näinud videoid sellest, kuidas mees võtab räige kullakaevajast naise vahele. Et siis see video tõestab, et naine ei tahtnud meest, vaid mehe raha. Nii, ka mina olen näinud mõnda sellist videot.

Mäletan, kui kõige esimest korda videot nägin sellel teemal, mida keegi jagas facebookis. Mu kõige esimene mõte oli: huvitav mitu korda need mehed proovisid, enne kui leidsid naise, kes õnge läheb? See tundus minu jaoks kõige reaalsem stsenaarium. Et tänaval mehed sebivad naisi, üks naine ütleb üht, teine teist, üks on nõus kohtingutele kohe minema, teine mitte. Kes nõus on kohe minema kohtingule, eks sellest naisest siis edasi videot ei saa. Kes ei ole kohe nõus ja ajab juttu, et tal on boyfriend, siis sellise naisega saab edasi mängida. Näitad oma autot/raha/lennukit ja loodad, et nüüd ta ütleb OMG RAHA MA TULEN! Või siis naine on mingi okei ja läheb oma teed, sest mis tal teise inimese asjadest. Mina sain aru, et videotegijad leiavad siis kellegi, kes käitub täpselt loodetava stsenaariumi järgi, et saaks teha video sellest, et naised on gold diggerid. Muidugi on palju musta materjali ja valesti minemisi ning väljalõikamisi ja lausete kokkupanemisi oma soovitud suunas. Lisaks kindlasti on ka näideldud videoid. Kuid üks asi on video tegemine ja loodetud inimeste loomine, teine asi on see, mis mulje jääb vaatajale. Ja selliste videote puhul jääb vaatajale mulje, et naised on fucking madudest kullakaevajad.

Nagu näha, siis inimesi on tõepoolest erinevaid ja ka naisi on erinevaid. Kullakaevajad naised tundusid kunagi minu jaoks nagu mingi naljakas väljamõeldis, umbes nagu ükssarvikud või midagi sellist, sest ma polnud ise selliseid kohanud. Mäletan, kui olin vist 17-18, siis mingi nõme tüüp (täpselt sellist tüüpi mees, kes ise ajabki neid kullakaevajaid taga või ise tekitab kullakaevajaid ja pärast vingub, et naised on ühesugused) ütles, et "ma saan endale viiese bemmi varsti. Sõidan siis maale ja omg kõik maatüdrukud jooksevad mulle siis järgi!". Mäletan, et ma mõtlesin selle peale, et huvitav, miks keegi peaks mingi auto pärast seda tobedat meest nüüd tahtma hakkama. Pealegi auto on auto, mis vahet sel on. Pidasin tema öeldut täiega tobedaks ja tegin veel suure suuga nalja ka selle üle, et ta arvab nii valesti. Ilmselgelt lihtsalt auto pärast ta vist naisi ei saanud, aga see selleks.

Nüüd tagantjärgi olen hakanud mõtlema sellele teemale veel ja isegi olen kohanud kullakaevajaid. Muidugi oma põlvkonnast mitte, aga veits vanemast põlvkonnast. Need inimesed on nii meeletult läbinähtavad, et ma ei ole isegi aru saanud, miks mehed neid tahavad. Aga kuna ma olen natuke õppinud, siis tean seda lahti seletada.
Esiteks reklaamid rõhuvad tihti väitele: "oled rikas mees, saad noori ilusaid seksikaid naisi". No kes meist poleks näinud pilti uhkest autost ja kaunist naisest selle kõrval?
Teiseks reklaamidetegijad on targad jah. Aga teiseks, evolutsiooniliselt on teada, et naised ja üldse emased loomad eelistavad isast, kes suudab tagada ellujäämise. Noh, teame ka, et mehed eelistavad ilusaid naisi. See on lihtsalt inim- või loomaloomus. Muidugi see ei väljendu nii selgelt, sest varieerub ju ilumeel ja varieerub ka tundmus ellujäämise tagamisest. Ka rahatu mees oma hooliva iseloomuga suudab tagada ellujäämise. Ka mõne jaoks kole pikk naine on teise jaoks kaunis. Üht selget ei ole.
Kolmandaks, tulles nüüd nende videote juurde ja miks ma mainisin loomaloomust, ongi see, et need videod vajutavad naises väga kindlaid punkte, mis suudaksid selle loomuse välja tuua, AGA siin ei kasutata ainult rõhumist rahale. Mehed, kes neid videoid on teinud, on kavalad ning teavad ka häid nippe naisele lähenemise osas. Kui niisama raha pakkuda, see ilmselgelt ei mõju. Kuid kui õigesti vestelda, läheneda ja nö õigeid nuppe vajutada (kehakeel, hääletoon, suhtlusmaneer, mulje, usalduse tekitamine, once-in-a-lifetime tunde tekitamine naises), võid lõpuks jah raha pakkuda, mis võetakse vastu juba hoopiski seetõttu, et mees on meeldiv. Ehk siis: video püüab näidata nagu naine läheks mehega kaasa ainult raha tõttu. Tegelikult naine läheb mehega kaasa, sest mees on näidanud end meheliku mehena.
Ehk videotes manipuleeritakse ja kasutatakse osavalt psühholoogilisi nippe. Kuid muidugi on ka mõned naised kullakaevajad ja ka muidugi on naisi, kes ei lähe selle õnge.

Ütlen ka seda, et mina mõtlen nagu naine ja ma ei oska mõelda eriti hästi nagu mees. Mehed ütlevad tihti, et "naine on loll, et usub meeste valesid, mis naist ainult voodisse meelitavad jne", aga kui ma mõtlen teistmoodi, ma ei ole loll, näen lihtsalt enda perspektiivist asja. Kui mina ütleks kellelegi "sa oled jumalik ja ma tahan sinuga elu lõpuni olla", siis ma nii ka mõtlen, mitte ei mõtle nagu mõned mehed "loodan, et sa seda paska usud, sest tahan ainult seksi". Jällegi, mitte kõik mehed pole sellised, tahtsin lihtsalt seletada lühidalt, miks naised langevad selliste meeste lõksu tahes-tahtmata.

Võite vaadata selle video ära ja siis hakkan ma seda kommenteerima, milliseid olulisi nippe see mees kasutab naise võrgutamiseks ja miks need mõjuvad. Võtan aluseks selle, et naine pole näitleja.




Okei, kõige alguseks juba see mees näeb päris kena välja. Riided seljas, treenitud jne. Ma ei tea, kas ta täpselt minu maitse on, aga kui minuga selline rääkima hakkaks, tunneks ma huvi küll. Teiseks ta läheneb naisele väga julgelt. Ta ei mökuta ja kökuta kuskil või värise, vaid tuleb ja räägib. Naine muidugi esimestel hetkedel suurt ei reageeri, aga naise jaoks on nii või vähemalt mina naisena mõtleks nii, et tohoh, minus peab ikka midagi huvitavat olema, et ta minuga suhtleb. Et järelikult võime rääkida. Oleneb situatsioonist. Tavaliselt ongi mõistlikum ise passiivne olla, et näha, kas see on mingi lambine paar sõna või on inimene rohkem minust huvitatud, sest endal on enamasti alguses ükskõik. Arvamus tekib pika peale. Siin ka see, et kuna naine blokib alguses palju, aga mees ei jäta ikkagi järgi, saadab see naisele signaali, et mees on tõepoolest väga huvitatud.
Siis hakkas see mees boyfriend teksi rääkima, või noh, naine mainis, et tal poisiga plaanid. Siin näitas mees kohe välja, et ta on huvitatud vaid naisest kui seksuaalsest olendist, mitte kui sõbrast, sest kui selgus, et naisel on boyfriend, näitles mees, et oh god, ma siis jätan su rahule jne. Naine sai selge signaali, et ta pakub mehele huvi naisena. Teine hea asi, mida see mees tegi peale näilist lahkumist peale konkurentsi teadasaamist oli see, et ta tuli tagasi ja palus naise instagrami. See on sõbralik žest ning näitab naisele, et mees peab teda ikkagi ägedaks ning toredaks. No vähemalt mulle tunduks küll, et mehel on ikka tõsisem huvi. Et õnneks ei küsi feisbuuki, mis oleks liiga privaatne, aga instas võib mu elu jälgida küll, et see on äge.
Siis tuleb koht, kus näitlejad tulevad ütlevad, et lennuk läheb lendu ja mees näitleb, et tal hakkas kiire. Minu meelest naine üllatus eriti kõvasti, et sul on lennuk?!?!?!?! Ma ei tea, kas ma nii üllatunud oleks, aga üllatav minu jaoks selles situatsioonis on see, et nii noorel mehel on lennuk. See tekitab täiega huvi, et millega ta tegeleb. See olen vist mina, aga ma tean, et raha peale sellel hetkel ma küll ei mõtleks. Ma ei tea, mida mehed arvavad, et gold digger mõtleb. Et vist on paksu vana koleda mehega raha pärast koos? See pole ju siis naise raha ikka? No ma ei tea seda asja, aga siin videos on minu jaoks selline situatsioon (kui ma oleks selle naise asemel): ilus mees, on minust huvitatud, tahab minuga väga suhelda, tegeleb millegi väga põnevaga, on eriline, sest tal ka lennuk ja tegeleb äriga. Ehk siis palju tuletatud fakte juba teada tema kohta, mis annavad soovi edasi suhelda küll. Aga suhelda mitte selles mõttes, et mees kunagi endale saada vms. Ma mõtleks pigem, et huvitav INIMENE on see ning tahaks suhelda. See, et ma talle naisena meeldin... no mul on veel aega ehk otsustada, kas tema mulle mehena meeldiks. Mina mõtleks sel hetkel nii, arvan, et ka teised naised.
Siis mees kutsub naist kaasa. Väga hästi on näha naise kõhklev kehakeel ning selgesti on näha mehe julgustav kehakeel. Lisaks ütleb mees väga hea lause: "et tule kae lennuk üle ja siis saad otsustada edasi, mida teha tahad". Kui ma seda videot esimest korda vaatasin, tundus see mees mulle juba meeleheitlik, et ta niiiii väga püüab seda naist lennukisse kaasa saada. Arvatavasti ongi, sest ega igatüht kaasa ei saaks, kuid ta on juba sellega arvestanud ning kasutab hästimõjuvaid väljendeid. Lisaks on siin ka see psühholoogiline nipp, et ta koguaeg tegutseb, ehk ta siin koguaeg räägib, et ei anna palju sõna naisele ning on ka domineeriv. Lisaks ta ütleb veel julgustavalt, et kui sulle lennuk ei meeldi, tuled tagasi ja pole hullu midagi. Mina naise asemel tunneks, et olgu, ohtu vist pole, mees huvitatud, annab julgustust otsustamaks, kas kaeda lennukit või ei. Igatahes siin on mees piisavalt julgustav ja piisavalt vabadust andev, mis on väga hea meeldiv naise jaoks ning hajutab ka hirmu tundmatu ees.
Okei, autos räägivad nad mingit mõttetut juttu rahast, millest on hästi aru saada, et mees püüab vaatajatele näidata, nagu naine tahaks raha või hullult püüab naist meelitada ise rahaga. No tegelt ju keegi oma rahajutte ei räägi võõra inimeses ees. Siin ma naise asemel lihtsalt oleks, vb kuuleks seda juttu, vb aju ei registreeriks seda, sest mind tavaliselt üldse ei huvita võõrad jutud (kui just minust ei räägita), et siis ma ei tea, mis see konkreetne naine mõtles küll.
Igatahes nüüd siin videos näha on, et on keritud ja lõigatud, ehk siis naine juba teab seda meest piisavalt tegelikult, mees pole teda ära tapnud ega midagi jne. Ma ei tea, mida nad veel rääkida võisid ja kui pikalt koos olid veel.
Igatahes siis on koht, kus naine helistab enda poisssõbrale. Ma arvan, et see on ameeriklaste värk või midagi, et ta niiviisi valetama kukkus. Olen näinud, et sellised small-talk inimesed kasutavad sotsiaalseid valesid väga sageli. Et seda ma kommenteerida ei oska, miks ta valetas, aga ma püüan. Arvatavasti kui ta oleks ausalt öelnud, et läheb mingi poolvõõra inimesega lendama, oleks poiss olnud solvunud, sest tundub mulle nagu see suhe oleks veel väga värske. Et on sellised kohtingud ning üksteisele ei julgeta veel kohe oma tõelist palet näidata, et äkki rikub midagi ära ja suhe ei lähe käima. Lisaks ma ise arvan, et tüdruk oleks hiljem rääkinud, mis ta tegelt tegi, aga esimese hooga aju soovitas valetada. Kuigi seda ma tõesti ei tea, vb oleks ta ka valetanud, tundub selline inimene, et võib sageli valetada. Lihtsalt ma ise oleks (kui ka oleks ma valetanud), hiljem välja rääkinud tõe. Igatahes siis see valetamise koht tundub minu jaoks veidi kahtlane ja arusaamatu. Lisaks ka see, et miks tüdruk ei saatnud sõnumit või mida iganes. Aga edasi selgub, miks see kõne nii järsku tuli.
See kuidas tüdruk räägib nüüd peale kõnet selle "võõra" mehega, näitab, et nad on tegelikult päris hästi tuttavaks juba saanud. Tüdruk näitas enda haavatavat poolt (valetas ning rääkis mis kõne ta poisile tegi), nii et tundub, et arvatvasti kaamerate taga nad varem arutasid selle mehega, mida poisssõbrale rääkida. Mulle tundub, nagu mees oleks enam-vähem välja pakkunud, milline kõne tüdrukul teha tuleb. Kuigi kõne tegi tüdruk, siis kindlasti pakkus mees välja, et kõne võiks teha lennukis (kaamerate olemasolu, lennukiinterjööri filmimine, hea stseen). Sest miks muidu mees küsis, mida naine telefonis rääkis ja mida poisssõber vastas. Arvatavasti võis tüdruk küsida enne kaamerate taga mehe käest, mida oma poisssõbrale rääkida, kui kaasa tulla. See oleks jällegi see, mida mina teeks, kui mulle tekib järsku mingi ühekordne vägev eluvõimalus, aga mul on mingi muu plaan ees, mis tuleks katkestada.
Üldiselt keda peaks huvitama kellegi teise võõra inimese öeldud asi ehk siis miks huvitab meest, mida tüdruk oma poisssõbrale rääkis. Et kui ma selle mehe asemel ei oleks naisega varem rääkinud kõnest poisssõbrale, siis ei küsiks ma ka midagi. Ma lihtsalt näeks, et ahah, tuleb minuga lendama kaasa, jee, järelikult katkestas enda plaanid. Aga kui ma oleks varem temaga kõnest rääkinud, siis ma passikski kõne ajal niimoodi juures ja küsiks pärast, et nohnoh, mis ta ütles ja mis saab ja kas sa ikka saad tulla? Tundub, et see kõne on meelega niimoodi videosse toodud, aga muud detailid selle kohta on meelega välja jäetud. Eks see kõne vast ole ka põhjus, miks arvatakse, et video võib olla näitlejatega ja see naine ka näitleb. Kui video on päris, siis tõesti tundub olevat ainus võimalus, et mees on veidi psühholoogiat kasutanud enne naisega rääkimiseks, mida videos pole. Öelnud nt: "lennukis helistad poisile, et ära veel helista, ja ütled nt nii ja naa".
Tüdruk on ka hullult õnnelik, et lennata saab, sest noh lennukid on lahedad jne. Et siin on juba selgelt näha, et kui ta kaasa tuli, siis ikka seetõttu, et iga päev ei kuku ju sülle võimalust lennukiga lennata ja kohtuda lahedate inimestega jne. Et siin on video läinud küll juba veidi teistsuguseks, pole täitsa tegemist enam gold digger prank videoga. Lisaks ei näita siin miski, et naine sooviks selle mehega abielluda raha pärast, vaid ta naudib süllekukkunud võimalust lennukiga lennata. See oli ka mehe poolt õige tegu, et naistele meeldivad sellised huvitavad asjad ja üllatused jne, nii et "kohting" lennukis ongi selline huvitav, kui vaadata siis niipidi. Pealegi sõna "lennuk" on ka piisavalt erutav, võib panna adrenaliini käima. Seda on tõestatud, et adrenaliinilaksus inimene armub kergemini lähedamal olevasse vastassugupoole inimesesse. Nii et ka see on siin video mehel üks väga kaval nipp.
No ja lõpus tegi mees kavala tõuke, et naine lennukist välja ajada, aga siin tekib mul küsimus, et kuidas niii vastikult keegi käituda suudab? Iga kord kui ma seda vaatan, tunnen ma seda valu, mida see naine tunda võis. Õnneks mitte vist väga tugevalt ma ei tunne, aga no teate ju küll seda kibedat pettumusepauku, mis südame alt läbi lööb. Isegi kui ma tunnen seda videot vaadates, siis ma ei tea kui ebameeldiv võis sellel naisel olla. Loodan, et teate seda tunnet, no mul igatahes oleks nii sellises olukorras. Siuke oh god ja tekib nii rõve tunne. Et hullult lahe värk ja järsku olen mina süüdi?! Ja siis veel süüdistatakse mind, et ma võõras ja tõmmaku uttu jne. Oeh, kui rõve rõve. Kardan, et sellel naisel võis väga valus olla. Teenis ta selle ära või mitte, aga see on valus. Ehk siis: ootad midagi nii väga ja järjest puhutakse su huvi üles jne ja siis järsku PAUK ja mine perse! Eriti karm on see seetõttu, et naisel polnud alguses huvi. Ütlen ära, et pettumus pole mitte raha pärast (mis jällegi tõestab, et siin pole otsene gold digger värk mängus), vaid seepärast, et kogemus jäi saamata ning usaldust murti jne.
Noh ja siis igavad klipid mingist lennukist on lõpus veel, mida ma vist pole viitsinud vaadata.

Nii, toon nüüd lühidalt jälle välja, mis mees tegi naise sebimiseks:
enesekindlus, suur soov suhelda, kaasameelitamine, taganemisvõimaluse pakkumine, sõbrustamine, huvi näitamine, järjepidevus sebimises.
Ja nüüd saab mõelda, kas see oleks töötanud ilma nende psühholoogiliste faktoriteta? Umbes, oleks mingi mees läinud naise juurde ja öelnud: "tule kohe mu lennukisse!". Kas siis naine läheks ja oleks jet digger? Või siis mees kuskilt kaugelt lehvitanud, et "mul on lennuk". Ilmselgelt poleks see nii mõjunud ja soovitud gold digger efekt poleks välja tulnud. Ma tõepoolest imestan, miks mõned inimesed seda näha ei suuda. Aga noh selles mõttes on kavalalt käitutud video, õigesti kokku pandud klipid ja huvitav idee. Aga siiski lõpp mulle ei meeldinud, sest oleks saanud ka viisakamalt teise inimese niimoodi perse saata.

Nii aga lähme nüüd edasi sellega, et mida ma esimest korda gold digger videot vaadates mõtlesin. Õnneks üks mees on isegi avaldanud video selle kohta.

Siin on näha, et naised olid ka mehest niisama huvitatud/mitte huvitatud. Päris julge mees, et ta oma feile julgeb avalikustada niimoodi. Ma arvan, et paljudel meestel oleks mark öelda, et "naine ei tahtnud mind isegi siis, kui talle raha pakkusin".

Ma pole eriti palju neid gold digger videoid näinud, aga üks, mida ma olen veel näinud on selline, et naine ootab bussi peatuses ja siis tuleb nö koleda autoga mees ja kutsub teda peale ja naine ei lähe. Siis tuleb ilusa autoga mees ja kutsub teada peale ja naine läheb ja siis öeldakse naisele halvasti. Sellises videos oleks minu mõte naise asemel, et "juba teine auto, kuhu peale mind tahetakse, ju siis ma pean minema", mitte, et omg, tal ilus auto, ma lähen. Aga see olen jällegi mina.

Arvan, et sellised psühholoogilised värgid töötavad ka teistpidi siis, naistelt meestele. Aga mis ma öelda tahan, on see, et nende alusel ei saa kõiki inimesi üldistada ning me ei tea mitte ühegi inimese taustalugu, et miks ta videos need otsused langetas. Ja kuna see on video, siis ei tea, mis jäi näitamata või näidati või mis on lavastatud jne.

Nii ja sellest esimesest videost saab õppida, et muud mehelikud omadused on ka piisavalt head naise saamiseks. Ei pea lennukiga meelitama, võib midagi muud ka välja pakkuda, aga üldiselt, kui naine nii palju blokib, nagu ta alguses, siis enamus mehi annab alla. Aga nagu näha, võib iga naise mees ikkagi ära sebida.

Kindlasti see on teema, et paljud inimesed ei nõustu minuga ja tahavad väita, et suur osa naisi on ikkagi kullakaevajad. Kui nii tahad mõelda, siis mõtle, mida sa tunned sellist lauset väites. Kas tunnet, et nii on kindlalt ja seda on vaja tõestada ning oma arvamust sa ei muuda, või tunned, et hmm.. loodetavasti nii ikka pole ja on ka häid naisi. Et esimene tunne ilmselgelt viitab siin sellele, et tahad tunda end paremana kui naised, aga siis tasubki mõelda, et miks seda on vaja ja mis enda sees on puudu. Et siin pole enam asi naistes, vaid inimeses endas. See juba vähe teine teema.

Igatahes jah, on väga palju erinevaid inimesi olemas.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar